A nagyon fontos téli gumi szavatossági idő
A téli gumi szavatossági ideje mindig legyen irányadó! A téli gumi ellenőrzése Ha téli gumi cserére kerül sor, akkor sem szabad felelőtlenül hirtelenjében feltetetnünk a
A teljes cikk elolvasása
Az ADAC 2022 téli gumiteszt idén a 185/65 R15 T és a 215/60 R16 H méretű téli gumikat hasonlította össze a megmérettetésen.
A megfelelő tapadás havon, jégen és nedves úton létfontosságú a hideg évszakban, melyet a téli gumik biztosítanak az út során. De melyik az idei év legmegfelelőbb téli gumija?
A tesztelt 185/65 R15 88 T méret (190 km/h-ig) széles körben elterjedt a kisautók körében, az Audi A1-től az Opel Corsa-ig . A 2022-es téli gumiabroncs teszten 16 ilyen méretű modellt vizsgáltak meg a VW Polo tesztjárművön. Az összesített eredmény meglehetősen vegyes.
Négy gumi jó minősítést kapott, a középmezőny hét gumival továbbra is kielégítően teljesített. Itt érdemes a részleteket szemügyre venni, mert az egyéni vezetési profiltól függően egy kielégítő (és általában olcsóbb) tesztjelölt is ajánlhatónak bizonyulhat.
Ugyanakkor érdemes közelebbről megvizsgálni a három gumiabroncs markánsabb gyengeségeit, melyek csak „elégséges" minősítést kaptak. Felkavaró eredmény azonban, hogy az Imperial Snowdragon HP és a Wanli SW611 esetében is van két olyan modell, amelyek olyan súlyos gyengeségeket mutatnak vizes pályán, hogy teljesítményüket gyenge kategóriába sorolták.
Gyártó/Modell | ADAC-ítélet |
Continental Winter Contact TS 870 | 2,2 |
Goodyear UltraGrip 9+ | 2,2 |
Semperit Speed Grip 5 | 2,2 |
Michelin Alpine 6 | 2,3 |
BF Goodrich G Force Winter | 2 2,7 |
Vredestein Wintrac | 2,7 |
Bridgestone Blizzak LM005 | 3 |
Maxxis Premitra Snow WP6 | 3 |
Firestone Winterhawk 4 | 3,2 |
Nexen Winguard Snow G3 | 3,3 |
AVON WT7 Snow | 3,5 |
Dunlop Winter Response 2 | 3,6 |
Fulda Crystal Montero 3 | 3,7 |
Barum Polaris 5 | 3,9 |
Imperial Snowdragon HP | 5,3 |
nagyon jó (0,6-1,5)
jó (1,6-2,5)
kielégítő (2,6-3,5)
elégséges (3,6-4,5)
nem megfelelő (4,6-5,5)
Fenntartás nélkül ajánlható a Continental WinterContact TS 870, a Goodyear Ultragrip 9+, a Semperit Speed-Grip 5 és a Michelin Alpin 6. Mind a négy jó eredményt ért el minden fő kritériumban, tehát nagyon kiegyensúlyozott teljesítményt nyújtott. Érdemes egy pillantást vetni a részletes értékelésekre, mert azok árnyalatokban kissé eltérő prioritásokat határoznak meg.
A Continental TS 870 idén a kiegyensúlyozottsággal tarol. A hannoveri gyártó szárazon féken tartotta elődje TS 860 gyengeségeit. A Goodyear kihívó nedves utakon, magasra tette a lécet. A Semperit érte el a legjobb havas besorolást, a Michelin pedig egyértelműen kiváló eredményeket hozott a gumiabroncs kopást tekintve. Mind a négy modell jó választás.
A teszt 7 olyan gumiabroncsot mutat be, amelyek enyhe korlátozásokkal, de ajánlhatók. Náluk az abroncsok erősségeit és (enyhe) gyengeségeit figyelembe kell venni és a személyes vezetési profilnak és a használati feltételeknek megfelelően értékelni.
Tehát, ha például elfogadja az ember az enyhe hiányosságokat száraz és nedves utakon, ugyanakkor értékeli a jó havas teljesítményt, a BFGoodrich G-Force Winter 2 jó választás. A Vredestein Wintrac érdekes lesz azok számára, akik nem tesznek meg hosszú utakat extrémen havas tájakon. Ha pedig évente csak néhány kilométert vezet, akkor jó választás a Bridgestone Blizzak LM005 és a Maxxis Premitra Snow WP6 is.
Ha alig vezet autópályán, a Firestone Winterhawk 4 jó választás, ugyanakkor ha nem kifejezetten szempont az extrém havas körülmények közt való helytállás, akkor elégedett használója lehet a Nexen Winguard Snow G3 -nak.
Három gumiabroncsot minősítettek elégségesnek a szárazon vezethetőség kategóriában: a Dunlop Winter Response 2-t , amely tavaly jelentősen jobban teljesített szárazon 195/65 RI5 méretben, a Fulda Kristall Montero 3-at és a Barum Polarist. Miért? A gumiabroncsok és a tesztjármű nem futnak "tisztán" száraz útfelületen autópálya sebességgel. Ez azt jelenti, hogy a vezetőnek nincs kifejezetten jó komfortérzete a volán mögött a vezethetőséget tekintve. Az abroncs nem fut egyenesen, az ívhez szükséges kormányszöget a vezető nehezen tudja megbecsülni, az abroncs nem harmonikusan reagál a kormányparancsokra - és elkerülhetetlenek a kormánykorrekciók, mert az autó nem a vezető által tervezett kormányszöget használja.
Bár ez a viselkedés nem kritikus, határozottan kényelmetlen és megerőltető hosszabb autópályás utakon. Ugyanakkor sokkal kritikusabb, hogy a tesztjármű hajlamos nagyon korán túlkormányozni - ha a gumiabroncsok egy kitérő manőver miatt elérik a határt -, és mindenekelőtt a tapasztalatlan sofőrök nem tudják könnyen irányítani azokat.
Az ADAC mérnökei nem tanácsolják két modell vásárlását - ezért az Imperial Snowdragon HP -ra és a Wanli SW611-re vonatkozó ADAC ítélet logikus: nem megfelelő! A két kínai gyártmányú modell rendkívül gyengén teljesített nedves úton.
A SUV gumiabroncs teszteken a Continental, a Dunlop, a Goodyear és a Michelin jár az élen.
Az abroncsok általában jól teljesítettek havon és jégen, azonban gyakori problémák voltak megfigyelhetőek nedves és száraz utakon.
Még akkor is, ha az új járművek abroncsméreteinek változatossága és mérete folyamatosan növekszik: az idei 215/60-as tesztméret H sebességosztályban 210 km/h-ig az egyik legkelendőbb a téli gumiabroncsok közt . Az Audi Q3-tól a VW T-Roc-ig számos alsó középosztálybeli SUV-hoz illeszkedik. A tesztautó egy Skoda Karoq volt.
Alapvetően jórészt pozitív következtetést lehet levonni, mert a 17 abroncsmodell közül csak egy vizsgázott elégséges eredménnyel, és ezért csak feltételesen ajánlható - négy abroncsmodell "jó" és tizenkettő "kielégítő" minősítést kapott.
Itt érdemes a részleteket szemügyre venni, mert az egyéni vezetési profiltól és a személyes üzemeltetési feltételektől függően egy kielégítő (és általában olcsóbb) tesztjelölt is ajánlható lehet. A hóban csak öt gumiabroncs maradt el a jó értékelésről. Jégen és az üzemanyag-fogyasztás tekintetében pedig szinte minden tesztjelölt jó értékelést ért el.
A téli gumi szavatossági ideje mindig legyen irányadó! A téli gumi ellenőrzése Ha téli gumi cserére kerül sor, akkor sem szabad felelőtlenül hirtelenjében feltetetnünk a
• A SEBRING – kátyú garancia a sérült SEBRING márkájú gumiabroncsok cserelehetőségét jelenti agumiabroncs beszerzésétől/eladásától számított 12 hónapon belül.• 1db új gumiabroncsot kap a sérült
ÜZEMELTETŐ//
Autógumi Webshop Kft.
Cégjegyzékszám: 09-09-033883
Adószám: 27803947-2-09
ÜGYFÉLSZOLGÁLAT//
Hétfő – Péntek// 08:00 – 17:00
Szombat// 08:00 – 13:00
Vasárnap// Zárva
Copyright © 2025. akciosautogumi.hu - Minden jog fenntartva!
Cookie | Duration | Description |
---|---|---|
cookielawinfo-checkbox-analytics | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Analytics". |
cookielawinfo-checkbox-functional | 11 months | The cookie is set by GDPR cookie consent to record the user consent for the cookies in the category "Functional". |
cookielawinfo-checkbox-necessary | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookies is used to store the user consent for the cookies in the category "Necessary". |
cookielawinfo-checkbox-others | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Other. |
cookielawinfo-checkbox-performance | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Performance". |
viewed_cookie_policy | 11 months | The cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data. |