Barion Pixel ADAC téli gumiteszt 2022. – Akciós Autó Gumi

ADAC téli gumiteszt 2022.

Az ADAC 2022 téli gumiteszt idén a 185/65 R15 T és a 215/60 R16 H méretű téli gumikat hasonlította össze a megmérettetésen.
A megfelelő tapadás havon, jégen és nedves úton létfontosságú a hideg évszakban, melyet a téli gumik biztosítanak az út során. De melyik az idei év legmegfelelőbb téli gumija?

ADAC 2022 téli gumiteszt kisautókhoz - 185/65 R15 88T

Rövid összegzés:

  • A Continental, a Goodyear, a Semperit és a Michelin az élen végzett
  • A középmezőny változatos eredményeket hozott eltérő hibákkal és előnyökkel
  • Két abroncs a nedves úton meghibásodott

A tesztelt 185/65 R15 88 T méret (190 km/h-ig) széles körben elterjedt a kisautók körében, az Audi A1-től az Opel Corsa-ig . A 2022-es téli gumiabroncs teszten 16 ilyen méretű modellt vizsgáltak meg a VW Polo tesztjárművön. Az összesített eredmény meglehetősen vegyes.

ADAC 2022 téli gumiteszt - Jó eredmények:

Négy gumi jó minősítést kapott, a középmezőny hét gumival továbbra is kielégítően teljesített. Itt érdemes a részleteket szemügyre venni, mert az egyéni vezetési profiltól függően egy kielégítő (és általában olcsóbb) tesztjelölt is ajánlhatónak bizonyulhat.
Ugyanakkor érdemes közelebbről megvizsgálni a három gumiabroncs markánsabb gyengeségeit, melyek csak „elégséges" minősítést kaptak. Felkavaró eredmény azonban, hogy az Imperial Snowdragon HP és a Wanli SW611 esetében is van két olyan modell, amelyek olyan súlyos gyengeségeket mutatnak vizes pályán, hogy teljesítményüket gyenge kategóriába sorolták.

ADAC 2022 téli gumiteszt 185/65 RI5 88 T - áttekintés

Gyártó/Modell ADAC-ítélet
Continental Winter Contact TS 870 2,2
Goodyear UltraGrip 9+ 2,2
Semperit Speed Grip 5 2,2
Michelin Alpine 6 2,3
BF Goodrich G Force Winter 2 2,7
Vredestein Wintrac 2,7
Bridgestone Blizzak LM005 3
Maxxis Premitra Snow WP6 3
Firestone Winterhawk 4 3,2
Nexen Winguard Snow G3 3,3
AVON WT7 Snow 3,5
Dunlop Winter Response 2 3,6
Fulda Crystal Montero 3 3,7
Barum Polaris 5 3,9
Imperial Snowdragon HP 5,3

nagyon jó (0,6-1,5)
jó (1,6-2,5)
kielégítő (2,6-3,5)
elégséges (3,6-4,5)
nem megfelelő (4,6-5,5)

Nagyon kiegyensúlyozott: a felső kvartett

Fenntartás nélkül ajánlható a Continental WinterContact TS 870, a Goodyear Ultragrip 9+, a Semperit Speed-Grip 5 és a Michelin Alpin 6. Mind a négy jó eredményt ért el minden fő kritériumban, tehát nagyon kiegyensúlyozott teljesítményt nyújtott. Érdemes egy pillantást vetni a részletes értékelésekre, mert azok árnyalatokban kissé eltérő prioritásokat határoznak meg.
A Continental TS 870 idén a kiegyensúlyozottsággal tarol. A hannoveri gyártó szárazon féken tartotta elődje TS 860 gyengeségeit. A Goodyear kihívó nedves utakon, magasra tette a lécet. A Semperit érte el a legjobb havas besorolást, a Michelin pedig egyértelműen kiváló eredményeket hozott a gumiabroncs kopást tekintve. Mind a négy modell jó választás.

Kielégítő: a középpálya

A teszt 7 olyan gumiabroncsot mutat be, amelyek enyhe korlátozásokkal, de ajánlhatók. Náluk az abroncsok erősségeit és (enyhe) gyengeségeit figyelembe kell venni és a személyes vezetési profilnak és a használati feltételeknek megfelelően értékelni.
Tehát, ha például elfogadja az ember az enyhe hiányosságokat száraz és nedves utakon, ugyanakkor értékeli a jó havas teljesítményt, a BFGoodrich G-Force Winter 2 jó választás. A Vredestein Wintrac érdekes lesz azok számára, akik nem tesznek meg hosszú utakat extrémen havas tájakon. Ha pedig évente csak néhány kilométert vezet, akkor jó választás a Bridgestone Blizzak LM005 és a Maxxis Premitra Snow WP6 is.
Ha alig vezet autópályán, a Firestone Winterhawk 4 jó választás, ugyanakkor ha nem kifejezetten szempont az extrém havas körülmények közt való helytállás, akkor elégedett használója lehet a Nexen Winguard Snow G3 -nak.

Három modell megfelelő teljesítménnyel

Három gumiabroncsot minősítettek elégségesnek a szárazon vezethetőség kategóriában: a Dunlop Winter Response 2-t , amely tavaly jelentősen jobban teljesített szárazon 195/65 RI5 méretben, a Fulda Kristall Montero 3-at és a Barum Polarist. Miért? A gumiabroncsok és a tesztjármű nem futnak "tisztán" száraz útfelületen autópálya sebességgel. Ez azt jelenti, hogy a vezetőnek nincs kifejezetten jó komfortérzete a volán mögött a vezethetőséget tekintve. Az abroncs nem fut egyenesen, az ívhez szükséges kormányszöget a vezető nehezen tudja megbecsülni, az abroncs nem harmonikusan reagál a kormányparancsokra - és elkerülhetetlenek a kormánykorrekciók, mert az autó nem a vezető által tervezett kormányszöget használja.
Bár ez a viselkedés nem kritikus, határozottan kényelmetlen és megerőltető hosszabb autópályás utakon. Ugyanakkor sokkal kritikusabb, hogy a tesztjármű hajlamos nagyon korán túlkormányozni - ha a gumiabroncsok egy kitérő manőver miatt elérik a határt -, és mindenekelőtt a tapasztalatlan sofőrök nem tudják könnyen irányítani azokat.

Nedves úton: Két modell hibás

Az ADAC mérnökei nem tanácsolják két modell vásárlását - ezért az Imperial Snowdragon HP -ra és a Wanli SW611-re vonatkozó ADAC ítélet logikus: nem megfelelő! A két kínai gyártmányú modell rendkívül gyengén teljesített nedves úton.

ADAC 2022 téli gumiteszt SUV-hoz - 215/60 R16 H

A SUV gumiabroncs teszteken a Continental, a Dunlop, a Goodyear és a Michelin jár az élen.
Az abroncsok általában jól teljesítettek havon és jégen, azonban gyakori problémák voltak megfigyelhetőek nedves és száraz utakon.
Még akkor is, ha az új járművek abroncsméreteinek változatossága és mérete folyamatosan növekszik: az idei 215/60-as tesztméret H sebességosztályban 210 km/h-ig az egyik legkelendőbb a téli gumiabroncsok közt . Az Audi Q3-tól a VW T-Roc-ig számos alsó középosztálybeli SUV-hoz illeszkedik. A tesztautó egy Skoda Karoq volt.
Alapvetően jórészt pozitív következtetést lehet levonni, mert a 17 abroncsmodell közül csak egy vizsgázott elégséges eredménnyel, és ezért csak feltételesen ajánlható - négy abroncsmodell "jó" és tizenkettő "kielégítő" minősítést kapott.

Fontos szempont: A személyes vezetési profil

Itt érdemes a részleteket szemügyre venni, mert az egyéni vezetési profiltól és a személyes üzemeltetési feltételektől függően egy kielégítő (és általában olcsóbb) tesztjelölt is ajánlható lehet. A hóban csak öt gumiabroncs maradt el a jó értékelésről. Jégen és az üzemanyag-fogyasztás tekintetében pedig szinte minden tesztjelölt jó értékelést ért el.

Címkék//

Bejegyzés megosztása//

Kapcsolódó bejegyzések//

Hírek
Akciós Autó Gumi

KÁTYUGARANCIA

• A SEBRING – kátyú garancia a sérült SEBRING márkájú gumiabroncsok cserelehetőségét jelenti agumiabroncs beszerzésétől/eladásától számított 12 hónapon belül.• 1db új gumiabroncsot kap a sérült

Tovább
A teljes cikk elolvasása

Friss bejegyzések//

Összesen 51 bejegyzés Hírek és termék tesztek

Ne maradjon le újdonságainkról, akcióinkról, iratkozzon fel hírlevelünkre!

0
    0
    Kosár
    A kosarad még üresVissza az áruházba

    Hírlevél
    Feliratkozás//